E buna, e sanatoasa, e plina de minerale si vitamine si ne face bine la orice varsta, in orice imprejurare!!!
– sursa importanta de Zeaxantina (1730 mcg /100);
– continut foarte scazut de calorii, numai 15 kcal la 100 gr de frunze proaspete;
– sursa importanta de vitamina A, furnizand 247% din necesarul zilnic din aceasta vitamina.
Asa cum sustin medicii, frunzele proaspete, carnoase, ale salatei reprezinta o sursa excelenta de vitamina A si beta caroten. Doar 100 g de salata verde proaspata, cruda, ofera cca 24% din necesarul zilnic de vitamina A si 4443 mcg de betacaroten. De asemenea, salata mai contine cantitati mari de minerale precum fier, calciu, magneziu, potasiu – esentiale pentru metabolismul corpului. Tocmai de accea este recomandat copiilor si adolescentilor sa consume salata!
Potasiul este o componentă importanta a celulelor si fluidelor corpului, care ajuta la controlul ritmului cardiac si al tensiunii arteriale.
Mancati salata! Singura conditie este sa splati bine frunzele si sa evitatipe cat posibil, pastrarea ei la frigider sau in congelator!
Salata verde –NUMAI BUNĂ PENTRU SĂNĂTATEA DUMNEAVOASTRĂ!
Frunzele de salata gazduiesc numerosi fito-nutrienti necesari pentru un metabolism optim.
Vitaminele din salata verde sunt numeroase. Frunzele proaspete sunt o sursa excelenta de vitamina A si caroteni, mai multi insa beta-caroteni. Numai 100 g de salata verde, cruda, proaspata ofera 247% din necesarul zilnic de vitamina A, si 4443 mcg de beta-caroten (carotenii sunt transformati in vitamina A in organism, 2 mcg de caroten este considerat echivalent cu 1 UI de vitamina A). Acesti compusi au proprietati antioxidante. Consumul de fructe si legume naturale  bogate in flavonoizi ajuta la protejarea organismul de cancer pulmonar si al cavitatii bucale.
Zeaxantina (1730 mcg /100 gr)  ce sa gaseste in salata verde, este un important carotenoid ce se absoarbe direct de macula retinei unde ofera protectie antioxidanta si de filtrare a luminii excesive, de aceea ofera protective impotriva degerenescentei maculare datorate varstei.
Nutritionistii ne atrag atentia ca frunzele proaspete contin cantitati mari de folati si vitamina C . Folati sunt necesari pentru sinteza ADN-ului si prin urmare, este esential in prevenirea defectelor de tub neural la fat in timpul sarcinii.
Acesta contine, de asemenea cantitati mari de minerale cum ar fi fierul, calciul, magneziul, potasiul, minerale esentiale pentru metabolismul intregului corp.
Potasiul intr-o componenta importanta a lichidelor din celulele sanguine si ale corpului si ajuta la controlul ritmului cardiac si a tensiunii arteriale.
Manganul este folosit de organism ca un co-factor pentru enzima antioxidanta superoxid dismutaza.
Cuprul este necesar pentru producerea de celule rosii din sange.
Fierul este esential pentru formarea de celule rosii ale sangelui.
Dietele bogate in salate ce contin si salata verde, sunt cunoscute ca pot preveni osteoporoza, anemia deficitului de fier si se crede ca poate proteja de boli cardiovasculare, ARMD, boala Alzheimer si cancer
, consemneaza ghidnutritie.ro.
Deoarece are o cantitate scazuta de calorii- potrivit analizelor, numai 15 calorii la 100 gr, este recomandata in curele de slabire.

sursa foto: Facebook

E buna, e sanatoasa, e plina de minerale si vitamine si ne face bine la orice varsta, in orice imprejurare!!!